4 osztályos    

matematika

magyar szlovák

 

   
8 osztályos    

matematika

magyar

szlovák

 


 

  1. Doplňte chýbajúce i-y, í-ý:

    M_lk_n str_ko b_va v kraj_, kde je veľa priem_slu. Tam nič nez_va prázdnotou. V mladost_ si ťažko zarábal na živob_tie. Voľaked_ rob_l i kor_t so susedom , ktor_ b_va teraz so svoj_m_ vnukm_ v Sp_šskej Novej Vs_. Star_ priatelia sa častokrát stretávajú a chodia na v_let_ do V_sok_ch i N_zk_ch Tatier. Prišl_ tam aj siedm_ b_val_ spolužiac_. Z chat_ sa oz_val ich hlasn_ a vesel_ smiech, lebo pri večer_ spom_nal_ na staré ob_čaje a na svoj_ch priateľov. V srdciach majú jas a ruk_ s krvav_m_ mozoľm_. Sú spokojn_ so svoj_m ž_votom. V_rušil ich páv_ škrekot a ps_ brechot.

    a/ Utvor 1-1 vetu s týmito homonymami:

    hlava .....................................               jazyk .....................................

    b/ Utvor synonyma k nasledujúcim slovam:

    aktívny - .................................              priateliť sa - ..............................

    c/ Doplň dvojice slov autonymami:

    zdravie - .............                                 jednoduchý - ...........

  2. a/ Výraz v zátvorke napíš v správnom tvare!  Zoznámil som ho s (môj priateľ) ........

    b/ Utvor 2. a 3. stupeň od príslovky pekne
       ..........................................................

  3. Utvor 2-2 slová predponami, príponami a skladaním:

    a/ .......................                   b/ .......................                  c/ .......................

  4. Utvor privlastňovacie prídavné mená príponami -ov, -ova, -ovo, -in, -ina, -ino:

    otec - roľa ....................    brat - auto ....................    Zuzka - brat ....................

  5. Daj do správneho tvaru z mená, ktoré sú v z tvorkách

    Dostala som od (ty) ....... pohľadnicu.
    Ďakujem (ty) ......... za ňu.   Kto z (vy) ........ pôjde do mesta?

  6. Doplň podľa významu vety číslovku "smi alebo "smy

    Na okresnom kole v behu na šesťdesiat metrov sme štartovali .........
    Ferko málo trénoval, preto bol .....
    Boli sme odmenení všetci ......., ešte aj ....... žiak dostal diplom.

  7. Doplň do viet slovesá:

    sledovať, odpovedať, zavolať, zapojiť, pomáhať, stíšiť
    ................. naše večerné vysielanie!                     ................. na naše súťažné otázky!
    ................. na číslo, ktoré vidíte na obrazovke!    ................. sa do ďaľších súťaží!

  8. Určte slovné druhy a gramatické kategórie slov vo vete:

    Čas pokrýva prachom jej hrob i dielo.

  9. Určte vetné členy vo vete:

    Od lesa sa valí obrovská záplava ľudstva.

  10. Dokončte druhú časť prívlastkových súvetí!
    Vzťažné zámeno ktorý -á -é daj do príslušného tvaru!

    Na výstave som videl obraz (A)       Prišiel list (D)     Dostala som zlú známku (I)

  11. Napíš svoj krátky režim dňa.


  12. Uveď autora a názov diela, ktoré si prečítal zo slovenskej literatúry. Napíš aj krátky obsah diela.

  1. Doplň chýbajúce písmená:

    Máj je mesiac pestr_ch farieb, príjemných vôní a včel_ch kr_del. Prvé lastovičky štebocú v povetrí a zvieratá sa sťahujú do nových ob_dl_ . Všetci sme ak_si spokojn_ keď vdychujeme vôňu novej jar_ . Nastal čas výletov do prírody. Aj ja s mamou odchádzame na b_c_kl_ k vzdialeným vrchom po hradskej, ktorá sa odkrúca ako nekonečná stuha. Nebo sa po včerajšom hromob_t_ vyjasnilo, belasá obloha je čistá jako kr_štáľ. Nechávame za sebou posledné domy _iptovského _rádku, míňame zelené lúky a pastv_n_ . Mäkký chodník, ktorý je pokr_t_ lístím, nás vedie pred prev_snutými haluzami borovíc na hrádzu rybníka. Opatrne skúšame teplotu vody na pl_tčine. Keď sa za súmraku unaven_ vraciame domov, som hladn_ ako vlk, ale verím, že dnešný výlet sa mi dlho zachová v pamäti.

  2. Urč slovné druhy a gramatické kategórie všetkých slov vo vete:

    Starostliví hospodári myslia na zimu.
    starostliví ......................... hospodári ................................. myslia ....................................
    na .......................................... zimu ............................................

  3. Urč vetné členy vo vete:

    Babička večer rozprávala príhody z mladosti.
    babička ............................... večer ................................. rozprávala ................................
    príhody ...................................... z mladosti .....................................

  4. Urč podľa zloženia nasledujúce vety:

    Mokrá tráva rezala nohy ba i šaty presiakli vlhčinou. ..........................................................
    Dlho som pozoroval ovce, ktoré sa pásli na lúke. ...............................................................
    Všetci dobre vedia, čo ich čaká. ........................................................................................
    Do nášho mesta prichádzajú turisti aj z iných štátov. ...........................................................

  5. Doplň do viet vhodné prídavné mená.

    Keď som ráno vyšiel na ................................. ulicu, zbadal som pri ..................................... stĺpe .............................. psa. Pri ...............................výklade obchodu sa zhromažďovali .................................... ľudia. .................................. autá postupovali veľmi pomali. Odrazu sa spustil ................................................ dážď. Do ranného ruchu ulice sa ozývala siréna .............................................. sanitky.

  6. Doplň správny tvar vzťažných zámen. Vety napíš aj v množnom čísle.

    Bol to žiak ............... vedel výborne recitovať. ...................................................................
    Zaznela báseň ................ sa nám veľmi páčila. .................................................................... Na pódium vystúpilo malé dievčatko .......................... nám porozprávalo ľudovú rozprávku.
    ...........................................................................................................................................
  7. Doplň do viet slová zo zátvorky v náležitom tvare.

    Známa loď (Krištof Kolumbus) .................................................. sa volá Santa Maria. (Spartakus) .............................................. poznáme ako najsilnejšieho (gladiátor) ................................... svojho času. Žiaci sa zoznámia s menom (Archimedes) ............................................... ešte na základnej škole. O (Archimedes) ............................... rozprávame ako o známom (vedec) .......................................... fyzikálneho zákona. (Pytagoras) .......................................... môžeme ďakovať, že vieme vypočítať tretiu neznámu stranu pravouhlého trojuholníka.

  8. Utvor z nasledujúcich jednoduchých viet zlučovacie, stupňovacie, odporovacie a vylučovacie súvetie.

    Sedím v izbe. Sledujem televízny program.
    ......................................................................................................................................... ......................................................................................................................................... .........................................................................................................................................

  9. Vytvor synonymá k slovám:

    povedať .............................................              netrpezlivý ...........................................

  10. K uvedeným dielam priraď meno a priezvisko autora:

    Statky zmätky ......................................... Rysavá jalovica ...............................................
    Zlaté hodinky .......................................... Cválajúce dni ..................................................

 

  1. Doplň chýbajúce –i, -í / -y, -ý:

    Prv__ ľudia sa na Zem__ objav__li pred miliónm__ rokov. V porovnaní s ostatn__m__ ob__vateľm__ lesov a lúk boli slab__. Človek nemal ostré pazúr__ a ostré zub__ , aby sa mohol brániť proti dravcom, nemal hustú kožušinu, ktorá by ho chránila pred mrazm__ . Prv__m ľuďom sa na Zem__ žilo ťažko. Žen__ a deti cel__ deň zbierali korienk__ a b__l__nk__ a muži sa pokúšali ulov__ť nejaké r__b__ alebo zvieratá. V t__ch časoch žili ľudia v rodov__ch spoločnostiach.

  2. Doplň zo zátvorky správny tvar slovesa v minulom čase:

    Koncertná sieň sa pomali (naplniť) ................................... . Onedlho ................... všetky sedadlá (byť obsadený) ......................... . Hudobníci (vstať) ................................. a (pokloniť sa) ................................obecenstvu. Obecenstvo (stíchnuť) .............................. . Hudba (zaznieť) .......................... sálou. Diváci ...................... .............z predstavenia (byť nadšený) .................................. Katka (ohlásiť) ................................. mená účinkujúcich.

  3. Utvor slovesné väzby v budúcom čase:

    Príklad: dôverovať (matka) – zajtra budem dôverovať matke.
    zaujíma sa (šport) – zajtra ................................................................................................
    stretnúť sa (Zuzka) – zajtra ..............................................................................................
    čudovať sa (oni) – zajtra ..................................................................................................
    báť sa (vlk) – zajtra .........................................................................................................
    opýtať sa (učitelia) – zajtra................................................................................................

  4. Napíš číslovky slovami a podstatné mená použi v správnom tvare:

    V našom meste sú (2, gymnázium) ....................................................................................
    V našej odbornej učebni sú (2, stôl)..................................................................................
    Včera som napísal list (8, priateľ)......................................................................................
    (3, žiak) ............................................................................................. sa vrátili od lekára.
    Budem cestovať (2, dopravný prostriedok).......................................................................
    Na stene visí (5, obraz).....................................................................................................
    Cez zimné prázdniny navštívim (1, priateľ).........................................................................
    (1, žiačka) ...................................................................................... sa prihlásila na súťaž.
    Dostal som pozdrav od (4, spolužiak)...............................................................................
    Na narodeniny som dostal (8, darček)..............................................................................

  5. Doplň do viet zámená:

    Už sme sedeli na ............................................... miestach, keď do triedy vošla pani učiteľka. Vstali sme a pozdravili sme sa .................................................... . Inokedy vždy stála pred .......................................... lavicou, no teraz sa postavila pred katedru. Pozrela sa na ............................................... milo. Páčilo sa ............................ , že sme disciplinovaní. Na ................................... sa trochu dlhšie pozerala, lebo .............................. vždy bežím na ............................. miesto, keď už .............................. vojde do .......................... triedy.

  6. Utvor súvetia doplnením jednoduchých viet a urč ich druh:

    Teší ma, že.......................................................................................................................
    Videl som na tebe, že.......................................................................................................
    Hosť zakýval na čašníka, no.............................................................................................
    Profesorka nás pustila do triedy,.......................................................................................
    Boli sme na výlete, kde.....................................................................................................

  7. Urč vetné členy vo vete:

    Otec večer kontroloval domáce úlohy.

  8. Doplň spojky do súvetí (Vyber si zo spojovacích výrazov: ako, že, kedy, kde, kam, či):

    Nevedeli sme, ............... sa máme vybrať. Rozhodli sme sa, ............... pôjdeme na diskotéku. Povedali sme si, ........... sa stretneme. Dohodli sme sa, ................ sa oblečieme. Priateľka mi prikázala, .................... som bola presná.

  9. K uvedeným dielam priraď meno a priezvisko autora:

    Rysavá jalovica - ......................................Otcova roľa - ................................................
    Prázdniny so strýcom Rafaelom - ....................................................................
    Prvé hodinky - ........................................Turčín Poničan - ................................................

 

  1. Doplň chýbajúce –i, -í / -y, -ý:

    Môj str__ko M__chal si zv__kol p__tať sa ma, čo b__ som chcel od neho dostať. Spočiatku to b__vali hračk__, neskôr knih__. Teta m__ var__la obľúbené jedlá: br__ndzové halušk__ a r__bezľové koláčik__. Stále som m__loval zvieratá a vtáky, s__korky, s__sle, škrečk__ a m__šk__. Posledné dva druh__ som choval i v našom b__te. M__ sme už taká rodina: pr__roda je nám bl__zka.

  2. Urč slovné druhy a gramatické kategórie nasledujúcej vety:

    Z kníh sme sa veľa dozvedeli o živote ľudí iných krajín. .....................................................
    .........................................................................................................................................
    .......................................................................................................................................... 

  3. K jednoduchej vete: "Odcestoval do Bratislavy." pridaj ďalšiu vetu tak, aby si utvoril:

    a) priraďovacie súvetie stupňovacie ...................................................................................
    b) priraďovacie súvetie s vedľajšou vetou príslovkovou ......................................................

  4. Použi nasledujúce slová v krátkych vetách:

    odkúpiť – nakúpiť ...........................................................................................................
    prečítať – spočítať ...........................................................................................................
    vypadnúť – zapadnúť .......................................................................................................
    hladný – hladujúci .............................................................................................................
    zmenený – premenlivý .......................................................................................................

  5. a)Použi vo vetách slovesá:

    naľakať – naľakať sa .......................................................................................................
    spať – vyspať sa...............................................................................................................

    b) Pozmeň vety tak, aby slovesá boli v podmieňovacom spôsobe v prítomnom a minulom čase:

    Dostanem za to sto korún. .................................................................................................
    Za toľko ti to nepredám. ...................................................................................................
    Klamem, keď tvrdím, že to nechcem predať. ......................................................................

  6.  Utvor podstatné mená zo slovies a použi ich vo vetách:

    hrať – ...............................................................................................................................
    pokrývať – .......................................................................................................................
    potápať – .........................................................................................................................
    skladovať – ......................................................................................................................
    objavovať – ......................................................................................................................

  7. Utvor z prídavných mien podstatné mená:

    slepý – ......................... starý – ................................ mladý –.................................... 
    hlúpy – ..................................... pracovitý – .........................................

  8. Utvor prídavné mená z nasledujúcich slov a pridaj k nim podstatné meno:

    Vzor: okno – okenný rám 
    sklo – ....................................................  les – ........................................................ 
    cesta – ................................................... striebro – .................................................. 
    ruka – ......................................................

  9. Podčiarkni, čo je správne:

    Kvety dáme Sone alebo Soni. Som u telefónu alebo pri telefóne. Je za desať minút deväť alebo o desať minút deväť. Idem po vodu alebo pre vodu.

  10. Doplň slovom číslovky v ľudových múdrostiach:

    1 ................................ dom  2 ............................ pánov nestrpí.
    2 ............................... kuchárky pri 1 ................................ ohnisku, hotová pohroma.

  11. Doplň výrazy vo vetách: na oko – naoko; po tichu – potichu; na hlas – nahlas

    Odišiel ...................... Spevák si dáva pozor ............................. Dávno túžim ...................
     Nehovor tak .......................... Zostaň už ....................... Daj mi obväz ..............................

  12. Napíš autora a názov diela, v ktorých účinkujú tieto postavy:

    Palčík ..............................................................................................................................
    Adam Krt ........................................................................................................................
    Homoľa ...........................................................................................................................
    Jerguš Lapin .....................................................................................................................
    Ďuro Koštiaľ ....................................................................................................................

 

  1. Doplň chýbajúce-i,-í,-y,-ý: Každý mlad... túži byť v živote úspešn... .Je dôležité, aby ste sa už teraz zamysleli nad tým, ak...m spôsobom to môžete dosiahnúť. Treba zdôrazniť, že nejde o úspech náhodn..., ale o taký,ktor... dosiahnete svojimi schopnosťami a pracovn...m... výsledkam... .
    Ak ste rozhodnut... stať sa v živote úspešn...m... l`ud`mi, musíte vedieť, že sa takými môžete stať iba svoj...m každodenným úsil...m, trpezliv...m a sústavn...m štúdiom už na strednej škole, ktorú ste si vybrali. Zaiste už pred prijímacími skúškami ste počuli od mnoh...ch rôzne rad... .Dobre to m...slí aj váš triedny učitel`, ktor... povedal: ,,Žiaci! Od prv...ch dní na g... mnáziu bud`te usilovn... a svedomit...! Len tak...to sa stanú úspešn...m... .“Bud` úspešným znamená vedieť viac ako ostatn..., pracovať lepšie ako t... druh... .Priemern... a neporiadn... nemôžu s úspechom počítať. Ten, kto chce byť úspešn...,nesmie byť pohodln... .Mnoh..., ktor... boli schopn... a talentovan..., zl...hali, pretože boli pohodln... a leniv... .

  2. Podčiarkni vo vetách prísudky:
    Každá minca má dve strany.
    Moji rodičia sú zdraví.
    Otec dnes nemá síurnu prácu.
    Nečakaj na priatel`a!

 

  1. Urč druhy priradovacieho súvetia:
    • Dlho vyčkával na stanici, ale neprišli. ......................................
    • Alebo sa premôžež sám, alebo premôžu teba. ...............................
    • Obrali ho všetko, ešte sa mu ani nepodakovali. ...................................
    • Obliekol si kabát a pobral sa za ostatnými.   .....................................
  2. Čo to znamená? Zakrúžuj správnu odpoved´.

·        Beží ozlomkrky.

 

A – ide o prekážkový beh
B – beží medzi stromami
C – beží z celej sily

·        Tancuje, ako mu pískajú.

 

A – tanec bez hudby
B – sólový tanec v kruhu
C – všetko robí tak, ako od neho    žiadajú

·        Nevie, kde mu hlava stojí.

 

A – má veľa práce
B – niekam sa ponáhľa
C – nevie si na niečo spomenúť

·        Chodí ako mačka okolo horúcej kaše.

 

A – je opatrný
B – je hladný
C – bojí sa psov

 
  1. Utvor antonymá k slovám

vnútorný .................                                                najväčší...................

tichšie.......................                                               pokojný..........................

 

  1. Podčiarkni správne slovné väzby:

·        Vidím až (na dno – ku dnu)      želate si (na pitie – k pitiu)

·        Bolo mu (do plaču – k plaču)      odovzdal list (na podpis – k podpisu)

      

  1. Doplň slovom číslovky v ľudových múdrostiach:      

·        (2) ........................... kuchárky pri (1) ................. ohnisku, hotová pohroma.

·        (2) ............................hlavy nevojdú pod (1) .....................klobúk.

·        Kde sa (2) ................vadia, (3.) ....................... zvíťazí.

      

  1. Doplň slová radi, rady vo vetách:

·        Deti majú ................... cirkusové predstavenia.

·        Ženy si ..................... kupujú šperky.

·        ................. Vás privítame.

·        Všetci boli........................... .

 

  1. Podčiarkni, čo je správne:

·        Vidím husu alebo hus?      Kvety dám Soni alebo Sone?

·        Kupujem salám alebo salámu?      Postavím sa do radu alebo do rady?

 

  1. Spisovateľ hľadá svoje dielo a naopak:

·        Andrej Sládkovič .........................

·        Staky-zmätky ..........................

·        Turčín Poničan .......................

·        Žltá ľalia ..................................

·        Vincent šikula .........................

·        Martin Kukučín ....................

·        Šťastie v nešťastí, nešťastie v šťastí ...........................

·        Zlaté hodinky ........................

      

  1. Doplň príslovku von alebo vonku

·        Idem ...........      ..............je lepšie ako v byte.

·        Stojíme.........      V lete spí náš pes ............. .

·        ................ niekto kričí.      Chodil ................ až poobede.

 

  1. Doplň začiatočné písmená podstatných mien:

·        ...ové  ...esto   ...ad  Váhom, ...užná  ...merika,  ......trbské pleso (jazero)

 

 

 

1.       Doplň do textu chýbajúce  -i, -í / -y, -ý!

             Mil_  žiaci!

 V_tame vás v našej škole. Práve ste si sadli do lavíc G_mnázia H. Selyeho v Komárne. Dnes sa otvorila školská brána žiakom deviat_ch tried. Mnoh_ prišli na    prijímacie pohovor_ so svoj_mi rodičm_, ale niektor_ mali viac odvah_ a prišli sam_.

               Dúfame, že ste sa už zbavili trém_, hoci dnešn_ deň je pre vás veľmi dôležit_. Je to jeden     z t_ch dní, ktoré rozhodujú o vašej budúcnosti. Skúšan_ budete z učiva základnej školy.    Usilujte sa v_pracovať zadané úloh_ správne. Pracujte pokojne, uvažujte logick_ a dbajte        na správn_  pravopis!

 

2.      Utvor z uvedených slov:

a)      ženské podstatné mená

herec_____________, športovec___________________, vedúci___________

b)      zdrobneniny

stôl______________, krok________________, kniha________________

c)      názvy nástrojov

variť________________, rýľovať________________

 

3.      Doplň do viet správny tvar prídavných mien, zámen a čísloviek:

Pred nami sedeli (tento veselý)_________  __________ žiaci. (Ten šikovný) _______

______________  športovcov nepoznám. Pani učiteľka často napomínala (tie dve nepozorné) ______  _______  ________________ dievčatá. S (moja dobrá priateľka)             

_____________  _________________  __________________ sme hovorili o ( prvé verejné) _____________  _________________ vystúpení (Zuzkin)____________

brata. (Dva mladý) ____________  ______________ klaviristi očarili prítomných (štvorručný) ______________________ hrou na klavíri.

 

4.      K nasledujúcim vetám pridaj ďalšie a utvor tak:

a)      priraďovacie súvetie odporovacie

b)      podraďovacie súvetie príslovkové príčinné

a)      Skoro ráno vstal ___________________________________________________

b)      Skoro ráno vstal ___________________________________________________

a)   Prišiel do školy____________________________________________________        

b)   Prišiel do školy____________________________________________________

a)      Dostal darček _____________________________________________________

b)      Dostal darček _____________________________________________________

 

5.      Použi nasledujúce slová v jednoduchých vetách:

viní______________________________________

vinný_____________________________________

člení______________________________________

(dvoj)členný________________________________

rany_______________________________________

ranný______________________________________

 

6.      Podčiarkni správne ukončenie vety:

Neprišiel   kvôli chorobe - pre chorobu.

Kto je   u telefónu - pri telefóne?

Je   za desať minút – o desať minút  deväť.

Poslali  pre doktora – po doktora.

 

 

7.      Doplň interpunkčné znamienka v nasledujúcom texte:

Pozeral ale nevnímal Ruža je krajšia ako klinček Kto to urobí Karol alebo Mišo Mlčí slova z neho nedostaneš Je krotký ako baránok Napíšeme im aby prišli Odpovedal lepšie ako to od neho čakali Budeš mať lepšie výsledky ak budeš pravidelne trénovať

 

8.      Doplň zámená v nasledujúcom texte:

         Cesta do Indie bola __________ snom. Potreboval som na ____ lode. Išiel som

      za ___________  krajanmi. Vysmiali sa ____. Neskôr ____ odmietli aj Portugalci. Až                                      

      Španieli _____ pomohli. Nadišiel deň _________ plavby. Všeličo sme pri _____ zažili.    

      Rozbúrené  more sa pohrávalo s __________ loďami. ________ námorníci boli zúfalí. 

      Povzbudzoval som _____ takto: “Potrebujem _______ dôveru. S _______ zvíťazím, bez

      __________ pomoci zahyniem. Potom zahyniete všetci so ______ ,lebo______ zablúdite.”

     Plavba sa skončila šťastne.

     Vieš, o kom je reč? Napíš jeho meno:_____________________________

 

9.      Napíš nasledujúce značky slovom (pozor na pravopis):

SND___________________________________________________________

OSN___________________________________________________________

EU_____________________________________________________________

SNR____________________________________________________________

 

10.   Doplň číslovky:

 Už som ti to povedal (3x)_________________, ale ty si ma ani (1x) _______ nepočúval. 

 Stalo sa to za (7)__________________horami a (8) ________________dolinami. Zuzka 

 bola na súťaži (1.) ____________, Peter a Janko skončili ako (2.)____________.

 (4) _____________ zákazníci prišli do obchodu. Kúpili sme (2) _______nové kazety.

 

11.   Utvor správne slovesné väzby v budúcom čase:

 závidím + spolužiak   Zajtra _______________________________________ .

 stretnúť + mamička    Zajtra _______________________________________ .

 báť sa + injekcia         Zajtra _______________________________________ .

 tykať + starí rodičia    Zajtra _______________________________________ .

 

12.  V ktorom literárnom diele si sa stretol s nasledujúcimi postavami? Uveď názov, autora a žáner daného diela!

                                                         názov                         autor                             žáner    

      Adamko a Evička               _________________   __________________  _____________

      Jánošík a jeho družina        _________________   __________________  _____________

      Adam Krt a Adam Trnka   _________________   __________________  _____________

 

 

 

 

Hodnotenie

 

1.      Každé správne doplnené  -i, -í / -y, -ý :                                1 bod ………………20 bodov                 

2.      Každé správne utvorené slovo:                                             1 bod ……………….8 bodov

3.      Každý správny tvar:                                                              1 bod ………………16 bodov

4.      Každá správna veta:                                                              1 bod ……………….6 bodov

5.      Každá správna veta:                                                              1 bod ……………….6 bodov

6.      Každá správne ukončená veta:                                              1 bod ……………….4 body

7.      Každé správne doplnené interpunkčné znamienko:              1 bod ……………...14 bodov

8.      Každé správne doplnené zámeno + meno cestovateľa:        1 bod ………………17 bodov

9.      Každá správne napísaná značka:                                          1 bod ……………….4 body

10.  Každá správne doplnená číslovka:                                       1 bod ……………….8 bodov

11.  Každá správne utvorená väzba:                                            1 bod

      Každý správne utvorený budúci čas:                                    1 bod ……………….8 bodov

12. Každý správne určený názov, autor a žáner:                        1 bod ……………….9 bodov

 

                                                                                             Spolu …………………..120 bodov

                                                                                             Spolu / 6…………………20 bodov